شنبه - چهارشنبه ، 8 ق.ظ - 6 ب.ظ / پنجشنبه 9 ق.ظ - 15 ب.ظ

آریزو 5 توربو جدید IE

معرفی چری آریزو 5: خودروی سدان کوچک با تغییرات جدید

آریزو 5 توربو جدید، یک خودروی سدان کوچک (سگمنت C) ساخت کمپانی چری کشور چین است که برای اولین بار در سال 2016 رونمایی شد. این خودرو خیلی زود سر از ایران درآورد و توسط شرکت مدیران خودرو به عنوان نمایندگی رسمی چری عرضه شد.

مدیران خودرو ابتدا نسخه تنفس طبیعی آریزو 5 را به بازار عرضه کرد و سپس اقدام به فروش نسخه توربو این خودرو کرد. با گذشت چند سال از فروش آریزو 5، مدیران خودرو در سال 1401 اقدام به معرفی فیس لیفتی از این خودرو کرد که با نام‌های آریزو 5 جدید، آریزو 5 توربو جدید یا آریزو 5 IE شناخته می‌شود.

یک نکته مهم درباره این خودرو این است که به علت سیاست‌های جدید کمپانی چینی برای بازار ایران، این خودرو دیگر با برند چری عرضه نمی‌شود و مدیران خودرو آن را مزین به لوگوهای MVM کرده‌اند.

آریزو 5 توربو جدید نسبت به نسخه‌های قبلی تغییرات ظاهری اندکی داشته و تفاوت‌های اصلی آن در تغییر دکوراسیون کامل کابین و بهره‌مندی از گیربکسی جدید و هوشمندتر خلاصه می‌شوند.

آریزو 5 جدید از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی MPi بهره می برد که توانایی تولید 145 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتن متر گشتاور از 1750 تا 4000 دور در دقیقه را دارد.

مشخصات فنی آریزو 5 جدید توربو

چری آریزو 5 جدید از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی MPi بهره می‌برد. این موتور توانایی تولید 145 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتن متر گشتاور از 1750 تا 4000 دور در دقیقه را دارد. توان تولیدی این موتور توسط گیربکس CVT جدید با 9 دنده مجازی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، که به آریزو 5 توربو جدید امکان شتاب 0 تا 100 را در 9.5 ثانیه می‌دهد.

در بخش تعلیق، آریزو 5 توربو از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم در محور عقب استفاده می‌کند. ترمز‌های این خودرو در محور جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در محور عقب از نوع دیسکی بوده و به سیستم‌های ترمزی نظیر ABS، EBD و BA مجهز است.

از نظر مصرف سوخت، آریزو 5 توربو جدید با وزن 1410 کیلوگرمی، مصرف سوخت اعلامی تنها 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد. همچنین، این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 پیروی می‌کند.

با این مشخصات فنی و عملکرد، چری آریزو 5 توربو جدید یک گزینه اقتصادی و عملکردی برای علاقمندان به خودروهای کوچک و پرقدرت می‌باشد.

آریزو 5 توربو
arrizo 5 turbo

ایمنی و فناوری در چری آریزو 5 توربو جدید

چری آریزو 5 جدید توربو با 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای مجهز شده است. این خودرو در سال 2016 با شرکت در تست‌های تصادف موسسه C-NCAP، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از این موسسه شده است و به عنوان یک خودروی ایمن در حوادث رانندگی شناخته می‌شود.

همچنین، حضور سیستم‌های کمک رانندگی مانند سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS در آریزو 5 جدید به افزایش ایمنی در طول رانندگی کمک می‌کنند. این فناوری‌ها باعث می‌شوند که تجربه رانندگی با آریزو 5 توربو جدید، بهبود یابد و رانندگی در شرایط مختلف، از جمله شرایط جاده‌ ای لغزنده یا مناطق با ترافیک شلوغ، ایمن‌تر و راحت‌تر باشد.

با این تکنولوژی‌های پیشرفته و توجه به جزئیات ایمنی، چری آریزو 5 توربو جدید نه تنها یک خودروی پرقدرت و اقتصادی است، بلکه یک گزینه ایمن و مطمئن برای سفرهای روزمره و خارج از شهر می‌باشد

 

به روزرسانی مهم: فرمان برقی در چری آریزو 5 توربو جدید

فرمان آریوز 5 توربو

در نسل جدید آریزو 5 توربو، یکی از به روزرسانی‌های مهم، جایگزینی فرمان هیدرولیک با فرمان برقی است. در خودروهای مجهز به فرمان هیدرولیک، معمولاً نزدیک به 10 اسب بخار برای گردش روغن هیدرولیک در مدار صرف می‌شود. اما فرمان برقی، علاوه بر صرفه‌جویی در این میزان انرژی، با سفت‌تر شدن در سرعت‌های بالا، ایمنی سرنشینان را افزایش می‌دهد و در نهایت، کنترل خودرو در ترافیک شهری و فضاهای محدود را بسیار آسان می‌کند.

این بهبودات در فناوری فرمان‌دهی، باعث می‌شود که تجربه رانندگی با چری آریزو 5 توربو جدید، بهبود یابد و رانندگی در شرایط مختلف، از جمله ترافیک شلوغ شهری، به یک تجربه راحت و ایمن تبدیل شود.

با این به روزرسانی‌های مهم و فناوری‌های پیشرفته، چری آریزو 5 توربو جدید نه تنها از لحاظ عملکرد و اقتصادیت، بلکه از نظر ایمنی و راحتی در رانندگی نیز گزینه‌ای برتر می‌باشد.

 

دیسپلی آریزو 5 توربو

آریزو 5: خودروی نسل جدید با دیسپلی 8 اینچ تاچ و امکانات پیشرفته

آریزو 5 نسل جدید با دیسپلی 8 اینچ تاچ، نویگیشن و کنترل ایرکاندیشن. این خودرو امکان مسیریابی در سراسر کشور، کنترل ایرکاندیشن و سینک با تلفن همراه هوشمند را فراهم می‌کند. با دیسپلی 8 اینچ، آریزو 5 به سرعت واکنش به تاچ فراهم می‌کند و این امکان را به سرنشینان می‌دهد تا به راحتی مسیرهای خود را مشخص کنند. علاوه بر این، این خودرو امکان کنترل سیستم ایرکاندیشن را از طریق دیسپلی 8 اینچ فراهم می‌سازد. همچنین، این امکان را دارد که با تلفن همراه هوشمند شما سینک شود و شما بتوانید محتویات تلفن همراه خود را بر روی این دیسپلی مشاهده کنید.

 

تریم داخلی جدید آریزو 5 توربو

طراحی داخلی خودرو آریزو 5: ارگونومی بالا و حس مدرن با متریال‌های چرم مشکی و فیبرکربن خاکستری

طراحی داخلی جدید خودرو آریزو 5 با موادی مانند چرم مشکی و فیبرکربن خاکستری، فضای اسپرت و ارگونومی بالا را فراهم می‌کند. استفاده از دکمه‌های طرح پیانویی در صفحه نمایش، حس مدرن را ایجاد می‌کند و استفاده از آنها در حین رانندگی را آسان‌تر می‌سازد.

 

سیستم ایرکاندیشن آریزو 5 توربو

سیستم ایرکاندیشن آریزو 5 توربو: تنظیمات تاچ و ارگونومی برتر

سیستم ایرکاندیشن (تهویه مطبوع) جدید خودرو آریزو 5 به صورت تاچ توسط دکه‌های تعبیه شده در کنسول خودرو قابل تنظیم است. بکارگیری این سیستم علاوه بر راحتی تنظیمات و ارتقاء ارگونومی، فضای داخل کابین را مدرن و جوان‌پسندتر نمایان می‌سازد.


طراحی جدید آریزو 5 توربو

طراحی جدید آریزو 5 توربو: جلوپنجره الماس شکل با تم کهکشانی

آریزو 5 توربو جدید از زبان طراحی جدید مدیران خودرو بهره می‌برد که ترکیبی از جلوپنجره الماس شکل با تم کهکشانی است. این طراحی علاوه بر ایجاد چهره‌ای اسپرت و جوان‌پسند، از ترندهای روز طراحی در دنیای خودرو بهره می‌برد و ظاهر خودرو را به‌روزتر نشان می‌دهد. 

مطالب مرتبط

پاسخ به دیدگاه شما

مقایسه ویژگی ها
برای مقایسه ویژگی ها را اضافه کنید.
مقایسه ویژگی ها
برای مقایسه ویژگی ها را اضافه کنید.